Planera en kick-off i skärgården!

En avspark för ett nytt projekt eller en aktivitet för teambildning och sammanhållning på arbetsplatsen. Valet av orsak till en kick-off varierar. Det som är samma oavsett varför ni vill hålla en kick-off, är att det krävs noggrann planering för att man skall få det resultat man är ute efter. Även om en kick-off är någonting som görs i sällskap med goda vänner och trevliga kollegor, är det roligt om man får det resultat och den effekt man vill. En detalj kan lätt ödelägga en del av planeringen, även om er kick-off fortfarande kan vara utmärkt.

Aktiviteter för en rolig kick-off
Tycker ni om utmaningar eller avkoppling, stress eller lugn? Det finns aktiviteter för alla typer av team och valet är självklart upp till de som skall närvara, eller i praktiken till den som planerat. Här finns några tips för vad ni kan sysselsätta er med under er kick-off. Det kanske inte är allting som fungerar för alla arbetslag, men det finns helt klart någonting som kan fungera bland de alternativ som finns här på denna sida.

Gokart
Snabba upplevelser någon centimeter ovanför asfalten. Detta är en ren fartupplevelse som för tankarna till när man var liten och åkte lådbil. Fast snabbare och roligare! Det går att boka in ett helt arbetslag där ni kan hålla mästerskap, dela ut priser och fortsätta kvällen genom att åka iväg till klubbar eller serveringar.
Klättring
Det finns många som har problem med svindel, men klättring vid en kick-off genomförs med all möjlig säkerhet för att ingen skall råka illa ut. Det är ofta roligt att se om kroppen bär när det gäller. En upptäcktsfärd på branta klippor är någonting ni kommer ihåg under många år. Dessutom blir det viktigt att kunna förlita sig på varandra.
Kanot
Även om det kan bli vått och kämpigt är en kanotfärd någonting som de flesta kan uppskatta. Dela upp er så att alla kan få den kanotfärd de är intresserade av. Forsränning i kanot må vara roligt, men uppskattas inte av så många. Hör er för om vad för alternativ det finns.
Dart
Om ni är ute efter en stilla aktivitet som ändå inkluderar tävlingsdelar kanske dart på en trevlig krog är någonting som funkar? Kombinera umgänge med utmaning och kom överens om ett bra pris.
Spa
Det finns många som uppskattar att ta det lugnt och slappna av. Detta gäller framförallt när man jobbat en vecka och längtar efter avkoppling. Finns det något spa i er stad kan det mycket väl finnas möjlighet att boka separat rum för att kunna umgås med kollegor och diskutera företaget i en skön atmosfär. Kanske är alla föredrag klara för dagen och ni helt enkelt slappnar av med en drink i en pool. Det finns många gånger en möjlighet att få behandling som massage eller hårvård i kombination med er vistelse under en kick-off.
Restaurang
Ibland finns det inga skäl att göra er kick-off svårare eller mer komplicerad än den behöver vara. Det räcker många gånger med god mat i en trevlig miljö! Bokar ni i god tid finns möjlighet att välja fritt bland alla de kök som råkar finnas i den stad ni skall befinna er vid kick-off.
Vandringar
En klassiker som många glömmer är stadspromenader. Ta del av stadens historia och vandra i gränder och kvarter som du knappt sett även om du bor ett stenkast därifrån. I Stockholm finns många roliga turer man kan välja bland och det går enkelt att hitta guider som kan ta er runt i staden. Promenaden kan avslutas vid en restaurang var ni avnjuter en härlig meny från världens alla delar. Tänk på att vissa kan ha behov av mat som är vegetarisk eller som är utan nötter, utan laktos eller någonting annat man vill undvika.
Dryck
Vinprovning kan vara en perfekt idé förutsatt att alla i sällskapet uppskattar vin. Att som nykterist komma till en dryckesprovning är sällan någonting man uppskattar. För att man skall vara säker på att man inte klampar på tår finns det en hel del tillfällen att höra sig för med sina kollegor. Ha en reservplan ifall det är någon som inte vill närvara så ni kan välja något annat alternativ som alla är med på. Detta är viktigt både för sammanhållning och helhet.
Kanske finns det något här som lockar dig och alla medarbetare? Det finns hur mycket valmöjligheter som helst när det handlar om en kick-off och det är bara ni som vet hur ni bäst tänker för er kick-off. Tar ni hjälp av Blue Hotel på Lidingö är ni i goda händer, de hjälper er med utmärkta konferensmöjligheter och boka konferensaktiviteter utöver det ni enkelt kan hitta på vid deras utmärkta läge vi havet, väljer man avkoppling och SPA som aktivitet så är deras Blue Spa alldeles ypperligt trevligt med ett par behandlingar som gör varje anställd gott.